عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران درباره نظام نامه مدیریت محلات و ارکان مدیریت اجتماعی گفت: از دیروز نگرانی بین مدیران محلات شکل گرفته که تکلیف آنها و نظام نامه چه می شود.

ناصر اماني شوراي شهر

به گزارش همشهری آنلاین؛ ناصر امانی در دویست و چهلمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بر اساس نظام نامه مدیریت محلات، ارکان مدیریت اجتماعی و نحوه انتخاب اعضا باید توسط ستاد مشارکت های محله ای انجام شود، اظهار کرد: یکی از ارکان مدیریت محله، نحوه انتخاب و عزل مدیر محله است و دستورالعمل آن توسط شهرداری تهیه و به ستاد ارائه شده که در حال رسیدگی است.

او افزود: در آخرین جلسه دستورالعمل دبیرخانه نیز نهایی شده و قرار است توسط رئیس شورا ابلاغ شود. اخیراً دبیرخانه ابلاغی را انجام داده که تا ۱۸ خرداد ماه بیشتر قرارداد مدیران محله تمدید نشود و هرکسی حاضر نشد قرارداد را امضا کند، فردی دیگر جایگزین او شود.

امانی با بیان اینکه ما با ۳۵۲ نفر روبه رو هستیم که محلات را مدیریت می کنند و در حد وظایف خود زحمت کشیده اند، یادآور شد: در این دوره نیز مدیران محلات با فراز و نشیب رو به رو بودند اما اکثریت سراهای محلات مشغول به فعالیت هستند که با حداقل حقوق به صورت خودگردان فعالیت می کنند.

او ادامه داد: در این شرایط که انتخابات را نیز پیش رو داریم چنین موضوعی قابل پذیرش نیست و باید روند جدیدی در برخورد با مردم و مشارکت محله ای داشته باشیم. از دیروز نگرانی بین مدیران محلات شکل گرفته که تکلیف آنها و نظام نامه چه می شود. ما از شهرداری می خواهیم تحمل کنند تا دستورالعمل ها ابلاغ شود.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران گفت: بنده از آقای باقری می خواهم سریعتر این بخشنامه ابلاغ شود. مثل اینکه دبیر علاقه به صدور بخش نامه دارند. اگر این بخش نامه لغو نشود ما خودمان لغو خواهیم کرد. پس از ۱۸ خرداد قرار است چه کاری انجام دهند. در چنین شرایطی منحل کردن درست نیست.

کد خبر 855591
منبع: خبرگزاری شهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha